"Trdno sem prepričan, da so rezultati Gorenja, predvsem letos, v največji meri pod vplivom objektivnih okoliščin, ki izhajajo iz Rusije in Ukrajine. Položaj Gorenja na trgih, ki so se drastično zmanjšali, je takšna, da brez prask in ran ne gre," izgubo velenjske družbe komentira prvi mož Gorenja Franjo Bobinac.
V ZDA prek blagovne znamke Asko
Pred petimi leti so prevzeli švedsko blagovno znamko Asko, ki je na trgih Združenih držav Amerike prisotna že 40 let. Te prodajne kanale bodo v Velenju uporabili tudi za prodor blagovne znamke Gorenje na te trge.
Vsa proizvodnja izdelkov iz skupine Gorenje se zdaj nahaja v Evropi. V naslednjih štirih do petih letih načrtujejo postavitev vsaj še ene tovarne. Kje jo bodo zgradili, se še niso odločili, si pa ogledujejo lokacije v Vietnamu, Iranu, Rusiji, v Latinski Ameriki.
"To ne pomeni, da bomo selili proizvodnjo, pač pa bo služila kot kanal za prodajo na trgih izven Evrope," pojasnjuje Bobinac.
Velenjska družba izvozi 95 odstotkov proizvodnje.
"Želimo biti izzivalec Bocha in Mieleja"
Konkurence se ne bojijo. Pred kratkim so denimo v turškem Beku dejali, da je obstoj Gorenja na dolgi rok vprašljiv. Bobinac Turkom odgovarja: "Če se izrazim v športnem žargonu, mi ne igramo v isti ligi. Naša liga je premium, mi želimo biti izzivalec Boschu in Mieleju. Seveda opazujemo tudi Beko, a kot v športu se morajo ekipe predvsem ukvarjati same s sabo."
V Gorenju izpostavljajo tudi posel s Panasonicom, ki je lani prinesel prvih pet milijonov evrov prihodkov, letos jih bo 10 milijonov, prihodnje leto pa so načrtovani v višini 21 milijonov evrov. Potencial posla Bobinac sicer ocenjuje na preko 100 milijonov evrov.
Zaradi nestabilnih in nepredvidljivih razmer na trgu ter spreminjanja same skupine so začrtali tudi nove strateške usmeritve naslednjih pet let.
Do leta 2020 načrtujejo prihodke skupine povišati za več kot tretjino na 1,56 milijarde evrov; letno naj bi prihodki rasli povprečno po nekaj več kot šestodstotni stopnji.
david.jug@zurnal24.si