Avto
88 ogledov

Ferrari se z F12tdf spominja zmag na Tour de France

Ferrari F12 tdf
1/7
Ferrari
Ste vedeli, da je Ferrari zmagoval na dirki Tour de France? Pa je, na cestni dirki sredi prejšnjega stoletja, ko je med drugim serijsko zmagoval z dirkalnikom 250 GT berlinetta. Zmag se je spomnil s kratico tdf (Tour de France) v imenu svojega ekstremnega športnega modela F12tdf.

Tour de France je bila dirka, kjer so zmagovali dirkalni avtomobili, ki so bili najbolje prilagojeni vožnji po cestah in dirkališčih. Vozniki so morali vsak dan prevoziti po 400 kilometrov na vsakdanjih cestah in dirkališčih. F12tdf pooseblja prav to - to je avtomobil s katerim lahko zavijete na dirkališče ali ga preizkusite na navadnih cestah.

Gre pravzaprav za ekstremno različico modela F12 berlinetta, kateri so izboljšali aerodinamiko, zmanjšali maso in povečali moč motorja. Posebna izvedba avtomobila bo narejena v omejeni seriji 799 primerkov.

V12 atmosferski motor

Ferrari F12 tdf | Avtor: Ferrari Ferrari
Ferrari želi že tradicionalno s posebnimi vozili naglasiti napredek v razvoju, tokrat pa pri pogonskem sklopu niso uporabili turbo tehnologije.

Vozilo poganja atmosferski V12 6,3-litrski bencinski motor, ki zmore 29 kilovatov moči več (40 KM), kot pri F12 berlinetti, kar pomeni 574 kilovatov moči pri 8.500 vrtljajih v minuti in 705 Nm navora (+15 Nm), pri 6.750 vrtljajih v minuti. Zanimivo je, da je kar 80 odstotkov moči na voljo že pri 2.500 vrtljajih v minuti. Za prenos moči poskrbi izboljšani F1 DCT menjalnik, ki ima za šest odstotkov skrajšane prestave in omogoča za 40 odstokov hitrejše prestavljanje navzdol, oziroma 30 odstotkov hitrejše prestavljanje navzgor. Posledica je boljši pospešek, 2,9 sekunde od 0 do 100 km/h, oziroma 7,9 sekunde od 0 do 200 km/h, najvišja hitrost preseže 340 km/h.

Nov sistem upravljanja zadnjih koles

Zaradi večjih zmogljivosti so morali prirediti in izboljšati številne elemente na vozilu. Prednji kolesi sta v primerjavi z zadnjimi širši za osem odstotkov, kar pomeni bolj dinamičo obnašanje vozila, še posebej zato, ker so sploh prvič v avtomobil vgradili inovativni sistem upravljanja zadnjih koles, ki so ga pri Ferrariju poimenovali VSW (Virtual Short Wheelbase). Sistem je spojen z vsemi preostalimi sistemi, ki so zadolženi za nadzor dinamike vozila, sistem pa se odziva na voznikove kretnje s krmilnikom. Prednost tega sistema naj bi se po besedah ferrarijevih inženirjev izkazala v hitrih ovinkih, kjer ima voznik več nadzora nad obnašanjem vozila. Še večji vpliv na stabilnost vozila ima ekstremno izboljšanje aerodinamičnega potiska k tlom, ki je kar 87-odstoten.

Ferrari F12 tdf | Avtor: Ferrari Ferrari


Stezo v Fioranu F12tdf prevozi v minuti in 21 sekundah, za primerjavo, čas laferrarija je 1:19,70. Za varno zaviranje skrbijo ekstremno oblikovane enodelne zavorne čeljusti, ki so si jih izposodili iz hibridnega športnika laferrari. Zavorni sistem nove generacije omogoča, da se vozilo od hitrosti 100-0 km/h zaustavi na razdalji 30,5 metrov, do mirovanja pa se pri hitrosti 200 km/h vstavi v vsega 121 metrih asfaltne podlage.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.