Avto
141 ogledov

Sum, da je Nemčija audiju A3 dovolila umazanost

Audi A3 Audi
Audi A3 je tisti model, ki utegne močno načeti verodostojnost nemškega urada za overovitev novih vozil KBA, saj naj bi mu po aferi Dieselgate dal zeleno luč glede emisij, a EU sedaj sumi, da je šlo za poneverbo.

Südeutsche Zeitung je prvi objavil zgodbo, ki sega še precej prek meja Volkswagnovega imperija. V njenem središču sta model audi A3 in nemški urad Kraftfahrtbundesamt (KBA), ki je pristojen za verifikacije nemških vozil, njegova potrdila pa veljajo po vseh EU, torej tudi v Sloveniji. 

Po lanskoletnem izbruhu afere Dieselgate z malverzacijo programske kode, ki je dovoljevala dizelskim vozilom koncerna VW prejšnje generacije, da so na uradnih testih prikazovali nižje škodljive emisije od dejanskih, je KBA kot uradni nemškio organ preveril tudi vse aktualne modele koncerna, torej tudi najnovejši model audi A3 2.0 TDI, ki izpolnjuje standard Euro 6. KBA je najbolj prodajanemu Audijevemu modelu znova dal zeleno luč, saj da nova generacija koncernskega dizelskega motorja izpolnjuje vse aktualne norme. A očitno so ob tem "izpustili ključni test," poroča vplivni nemški časnik. 

Ločen test: "Tehnično to ni mogoče!"

EU je s svojim centrom za raziskave JRC namreč avgusta letos naredil lastni test po veljavnem protokolu NEDC in ugotovil, da bi moral A3 na testu škodljivih delcev NOx pasti, saj so naleteli na indikatorje, "ki dajejo vedeti, da je sistem obdelave izpuha izključen". Avto bi moral v skladu z overovitvijo oziroma standardom euro 6 izpuščati največ 80 miligramov NOx na kilometer vožnje, dejansko pa je na testu ogretega motorja JRC izpuščal v zrak 163 miligramov na kilometer. Pri ločenem testu z motorjem, ogretem na 10 stopinj Celzija, je prav tako vrednost segala visoko, vse do 140 miligramov, poroča Südeutsche Zeitung. Reuters pa dodaja, da je še en test s hladnim štartom pokazal, da takrat avto izpolnjuje normo euro 6. 

"Če vozilo pri vročem testu po metodologiji evropskega testnega cikla dosega višje vrednosti kot pa takrat, ko je motor hladen, potem gre za utemeljen sum, da je na delu manipulativna naprava, saj to tehnično ni mogoče pojasniti," je rezultat za časnik komentiral Axel Friedrich, specialist za izpuste in nekdanji vodja nemškega zveznega urada za okolje.

Audi ne verjame, EU še previden, KBA molči

Pri Audiju so se za Reuters odzvali in izrazili mnenje, da je bil test laboratorija JRC, ki je pokazal vrednost 163 g NOx, gotovo napačno izveden, prav tako da je veliko nejasnosti glede upoštevanih parametrov. Hkrati pri Audiju poudarjajo, da so čistost audija A3 dokazali neodvisni testi tako v Nemčiji kot Veliki Britaniji.

Komisija sicer poudarja, da so rezultati njihovega laboratorija za zdaj še vedno prelimenarni. "Če bodo testi pokazali na jasen sum zlorab, kot je uporaba goljufivih naprav, potem bomo to delili z vsemi relevantnimi institucijami," je povedala predstavnica EU.

V KBA so se zavili v molk.

Sprega med državo, regulatorjem in avtoindustrijo?

Poročilo EU so že videli poslancu Evropskega parlamenta, od katerih so nekateri glasno povzdignili glas. "To smrdi po prevari, celo pri najnovejših dizlih," tako opozarja Claude Turmes, predstavnik stranke Zelenih in opozarja na sprijen odnos med nemško vlado, regulatorji ter avtoindustrijo. 

Kot je znano, je EU pred dnevi uvedla postopek proti sedmim članicam EU, ker naj ne bi storile dovolj v boju proti manipulacijam z izpusti avtomobilov. Med njimi je tudi Nemčija. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • popokatopetl 15:37 14.december 2016.

    Zakaj pa ne bi uvedli postopka še proti Evropski komisiji? Je namreč precej očitno da to da nategovalcev v EU ni mogoče kaznovat ni naključje temveč rezultat lobiranja in političnih mahinacij. To da pri izpolnjevanju EURO norm hudo smrdi je ...prikaži več bilo namreč znano že par let prej ampak se EU ni odzvala, ameriška preiskava je le izbila sodu dno. Medtem ko so bili evrobirokrati zadovoljni s tem da so novi avti na papirju dosegali njihovo nerealno agendo zniževanja izpustov CO2 in zamižali strupenim emisijam NOx in PM. Slenje bi seveda lahko že leta merili na tehničnih pregledih, če bi bila za to politična volja, prav tako je v nebo vpijoče vedno večje razhajanje med papirnatimi in dejanskimi številkami porabe.