Avto
85 ogledov

Dars kupuje balone in policijske karavane

Nesreča na avtocesti Dars
Dars se je odpravil po nakupih v skupni vrednosti prek 1,7 milijona evrov. Med drugim iščejo svetilne balone in 4x4 karavane, pri katerih pa se zdi, da je izbranec vnaprej znan.

Dars je v preteklih dneh objavil dva večja razpisa, s katerimi želi izpopolniti opremljenost vzdrževalcev avtocestnega omrežja in nadzornikov nad cestninskim sistemom. Deloma jih k nabavi opreme sili tudi novi pravilnik o zaporah na cesti, ki bo pričel veljati julija in ki uvaja nove zahteve glede varnosti in načinu postavljanja zapor. 

Tako pravilnik zahteva, da bodo morala imeti vsa Darsova vozila, težja od 3,5 tone in brez priklopnika, pa tudi tista lažja brez mobilne zaporne table, na zadnjem delu nameščen napravo za blaženje trkov. Te naprave je v omejenem obsegu Dars uporabljal že doslej in so že večkrat preprečile hujše posledice naleta nepazljivih voznikov v vzdrževalce. 

PREBERITE ŠE:

Druga novost pravilnika se nanaša na čas postavljanja začasne prometne signalizacije in opreme na najbolj obremenjenih avtocestnih odsekih, ko se denimo zapre en vozni pas.  Takrat mora Dars upoštevati, da se takšna zapora lahko postavlja le ponoči ali med vikendi. Ta novost se denimo nanaša tudi na čas, kdaj lahko Dars barva cestišče. 

Avtoceste bodo osvetljevali "baloni"

Dars tako s prvim razpisom, vrednim 1,55 milijona, išče dobavitelje večjega števila blažilnikov ter številna nova kombinirana vozila, pa tudi delovne stroje. Nabavlja pa tudi tri svetilne balone. 

"V avtocestni bazi Ljubljana že imamo dva svetilna balona, ki ju uporabljamo za reševanje intervencij v nočnem času, v kolikor se pokaže potreba po povečani svetlobi," pojasnjujejo novost pri Darsu.  "S sprejemom pravilnika ... bo Dars lahko nekatera redna vzdrževalna dela (izdelava talne signalizacije, menjave poškodovanih odbojnih ograj, čiščenje jaškov) opravljal tudi ponoči. Do sedaj smo jih lahko le v svetlem delu dneva. Svetilne balone, ki oddajajo svetlobo, bomo torej uporabljali tudi za pomoč pri nočnem delu vzdrževalcev." 

Na Darsu dodajajo, da je prednost balonov pred klasičnimi reflektorji v difuzni svetlobi, ki dobro razvetljuje, a ni slepi voznikov. Takšno rešitev po navedbah Darsa že uporabljajo Avstrijci na najbolj obremenjenih odsekih.

Po speciikacijah mora imeti balon možnost dviga do pet metrov visoko, mora biti samonapihljiv in enostavno mobilen na kolesih, odporen mora biti na veter in lastni agregat za zagotavljanje elektrike.

Avti, ki jim jih bodo policisti zavidali

V drugem razpisu pa iščejo štiri specialna vozila za opravljanje cestninskega nadzora, ki bodo glede na opisano opremo na moč podobna policijskim avtom, le da bodo v sivi barvi z oranžnimi Darsovim potiskom. 

Cena avta z vso dodatno opremo (tetra postaje, oznake in LED signalne luči, ogrevanje na mestu, POS terminal ...) lahko dosega največ 45 tisoč evrov. V ceno so vključeni tudi HP prenosni računalniki na zadnjem sedežu.

Osnova avta pa mora biti karavan, z najmanj 100 kW moči iz najmanj 1,5-litrskim dizelskim motorjem, zahteva Dars. 

Zanimiva pa je zahteva glede dolžine karavanov, saj Darsovce ne zanima prostornina prtljažnika, temveč le, da je avto dolg "vsaj 4.600 mm". Kaj to pomeni? 

Karavanskih avtov s 4x4 pogonom v C segmentu ni veliko, v tem pogledu je vodilni VW koncern. A zanimivo izvisita tako golf variant kot seat leon ST. Golf denimo mejo 4,6 metra "zgreši" za dobra dva centimetra. Zdi se, da škoda octavia kombi s svojimi 4,66 metra dolžine ne bo imela težkega dela.

andrej.leban@zurnal24.si

 
Komentarjev 4
  • Žurnalček 19:22 04.marec 2016.

    Zato ker vedo , da ne plužijo kot bi morali !

  • vzev 13:47 04.marec 2016.

    Čisto zapravljanje denarja. Zakaj bi nekdo potreboval 4x4 vozila na avtocesti?

  • Skippy 12:58 04.marec 2016.

    Ti baloni se v Avstriji super obnesejo.