Kot so pojasnili na Darsu, bodo poleg skoraj 48 milijonov evrov za nadaljevanje gradenj in dobrih treh milijonov za začetek novih gradenj, 3,3 milijona namenili še za zaključna dela na avtocestah.
Izpostavili so, da je največji letošnji projekt nadaljevanje gradnje 13 kilometrov dolgega odseka podravske avtoceste med Draženci in Gruškovjem, ki je vreden 44 milijonov evrov. Po omenjenem odseku naj bi sicer promet stekel proti koncu leta 2018.
V okviru pripravljalne faze na gradnjo je trenutno največji projekt zgraditev druge cevi skupno približno osemkilometrskega slovensko-avstrijskega predora Karavanke, pri kateri je približno polovica te dolžine slovenska.
Za gradbena dela pri obnavljanju avtocest je medtem v letošnjem letu predvidenih 36,9 milijona evrov, pri čemer so na Darsu pojasnili, da je bilo lani skladno s sklenjenimi pogodbami z izvajalci za obnovo 33,2 kilometra avtocest porabljenih 21,7 milijona evrov.
Veliko obnovitvenih del
Med obnovitvenimi deli, ki so načrtovana v letošnjem letu, so na Darsu izpostavili vipavsko hitro cesto. Kot so dodali, je pripravljen začetek javnega naročila za prvi dve etapi obnove poškodovanega vozišča hitre ceste, in sicer na delih odsekov Ajdovščina-Selo ter Selo-Vogrsko. Gre za obnovo skupno 9,46 kilometra vozišč v obeh smereh, torej proti Vrtojbi in proti Razdrtemu. Ocenjena vrednost teh del znaša 8,2 milijona evrov.
Načrtovana je tudi preplastitev vozišča in obnova viaduktov Podmežakla na odseku gorenjske avtoceste Hrušica-Lipce ter preplastitev vozišča na odseku dolenjske avtoceste Dobruška vas-Drnovo.
Na delu odseka primorske avtoceste Unec-Postojna je načrtovana rekonstrukcija vozišča, vključno s sanacijo viadukta Ravbarkomanda. Kot so zapisali na Darsu, je termin izvedbe del odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del. Dela lahko padejo na poletne mesece oz. v čas turistične sezone, na Darsu pa so zapisali, da bo v času rekonstrukcije cestišča promet še vedno potekal po dveh pasovih v vsako smer vožnje.
Tudi elektronski cestninski sistem
Med večjimi investicijami v letu 2017 so na Darsu izpostavili še vzpostavitev novega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku za težka vozila, ki so jo konec lanskega poletja sklenili s konzorcijem Telekom Slovenije in norveškim Q-Free. Predviden začetek produkcijskega delovanja novega sistema je predviden za konec letošnjega leta. Stroški vzpostavitve sistema znašajo približno 57 milijonov evrov, pri čemer jih bodo 53 milijonov namenili letos.
Med pomembnejšimi projekti so na Darsu izpostavili še dokončanje dograditve priključka Šmarje-Sap (Škofljica) na dolenjski avtocesti v polni priključek, s katerim bo omogočeno priključevanje na avtocesto proti Ljubljani in izključevanje z nje iz smeri Ljubljane. Za omenjena dela bodo namenili 2,9 milijona evrov.
Na Direkciji za ceste so med projekti v letošnjem in prihodnjem letu medtem izpostavili rekonstrukcijo ceste Želin-Dolenja Trebuša, vzhodno murskosoboško obvoznico, severno blejsko obvoznico, rekonstrukcijo ceste Mežica-Črna na Koroškem ter obvoznico Krško.
Samo teraj! Naj se Hanzi na hrvaško morje vozi čim dlje.Denar itak nese hrčkom, pri nas gre samo dvakrat pišat ob avtocesto.
No pa naj se začnejo komentarji in pljuvanja zakaj morajo ravno sredi turistične sezone obnavljat... kje se pljuvalci rumeno modre stranke?