Četrtek bo v Kinu Šiška poseben dan, pa ne samo zaradi koncerta britanske fatalke Anne Calvi, temveč tudi zaradi novosti, s katero želi ta kulturni center pomagati domačim glasbenikom.
Projekt Kulturni evro je, kot pojasnjujejo v Kinu Šiška, družbeno odgovorna pobuda, s katero bodo dobitnike brezplačnih vstopnic – od novinarjev in gostov do nagrajencev – na vsakem dogodku prosili za obvezni samoprispevek dveh evrov, zbran denar pa bodo po določenem obdobju nakazali posamezniku oziroma skupini, ki se bo odzvala na javno vabilo, letos za snemanje videospota. Dobitnika denarja, ki se ga bo, kot računajo v Šiški, do konca leta nabralo od 3.000 do 4.000 evrov, bodo izbrali obiskovalci Kina Šiška in žirija, ki jim bo ponudila tri predloge.
Podpora in pomisleki
"Ne strinjam se s tem, da bi ljudje, ki opravljajo svoje delo, za to morali dodatno plačevati," je enega od svojih največjih pomislekov izrazil glasbeni novinar Zdenko Matoz s časopisa Delo, ki projekta v nasprotju z vrsto drugih medijev ne podpira.
"Včasih je veljalo, danes pa velja čedalje manj, da so mediji tisti, ki morajo poskrbeti za stroške novinarja v povezavi z dogodkom. Delodajalec je njihov medij, ne Kino Šiška," je Matozov argument zavrnil direktor Centra urbane kulture Kino Šiška Simon Kardum in dodal, da je "v obvezni samoprispevek vključena tudi 'naša lista gostov', Kino Šiška pa se zavezuje, da bo v celoti produciral promocijski koncert ob predstavitvi plošče".
"To je pristojnost zavodov"
Kulturni evro podpira tudi Oddelek za kulturo Mestne občine Ljubljana, z ministrstva za kulturo pa so sporočili, da odločitev o tem, kakšno politiko vodijo glede brezplačnih vstopnic, spada izključno v pristojnost javnih zavodov, in dodali: "Vsekakor podpiramo smotrno rabo instrumenta brezplačnih vstopnic skladno s poslovno in programsko politiko zavoda, nikakor pa ne vidimo razlogov, da bi to področje enotno regulirali za vse."