Pred kratkim so v Uradu predsednika države Boruta Pahorja izmed ene prispele ponudbe izbrali zmagovalca javnega razpisa, na katerem so iskali novo službeno vozilo.
Čeprav so glede na razpisne pogoje iskali "limuzino s 5 vrati", pa ostale specifikacije glede medosne razdalje, šestih sedežev in prtljažnega prostora pričajo, da je bil v resnici v igri kombi. A to ne kakršenkoli kombi, temveč so zanj zahtevali številne dodatke, kot so inteligentni žarometi, notranjost v usnju, prednji sedeži morajo biti hlajeni, imeti mora zimski grelec, možnost preklapljanja med udobnim in športnim podvozjem, menjalne naperke ob volanu ... Predsednikovi so hvalevredno tudi dobro poskrbeli za varnost, saj so bili med pogoji asistent za preprečevanje naleta, za zaznavanje pravilnega voznega pasu, mrtvi kot in za branje prometnih znakov.
Verjetno je predsednik tudi eden najbolje okoljsko ozaveščenih uslužbencev države, vmes je bila namreč zahteva, da mora biti motor specifikacije euro 6, ki šele čez nekaj mesecev stopa v obvezno veljavo, medtem ko so vsi ostali javni razpisi zadnjih mesecev vztrajali, da je ekološko dovolj sprejemljiv že zastareli euro 5.
Najbolj zanimiv predsednikov pogoj pa je bil, da mora imeti avtomobil obveznega asistenta za bočni veter. Ta ob pomoči sistema za nadzor stabilnosti ESC prepoznava, če sunki vetra skušajo zanesti vozilo in v hipu toliko zavre prednja ali zadnja kolesa, da se avto zopet nemudoma poravna. "Asistenca za bočni veter je pomemben varnostni dejavnik, saj je v primeru močnega vetra oziroma burje vozilo zaradi višine in velike bočne površine zelo nestabilno," utemeljujejo na uradu predsednika.
Pomenljivo je le, da je na trgu zgolj en avtomobil tega razreda, ki ponuja asistenta za veter - mercedes-benz razreda V. Tudi pri večini ostalih pogojev bi lahko konkuriral le volkswagen T5, ki pa je že dobil pri nas še nepredstavljenega naslednika. Izbira urada je bila izjemno lahka, saj so prejeli zgolj eno ponudbo - za mercedes-benza razreda V 250 BlueTEC v vrednosti 49.950 evrov. To je le 50 evrov manj, kot so v uradu postavili zgornjo mejo vrednosti razpisa.
In zakaj bodo uporabljali novo pridobitev?
"Glede na naravo in vrsto aktivnosti predsednika republike, ki večkrat zahtevajo sodelovanje večjega števila sodelavcev urada, bo vozilo namenjeno prevozu predsednika republike in njegovih sodelavcev, ki ga pri teh aktivnostih na terenu spremljajo. Namenjen pa bo tudi protokolarnim prevozom ob obisku tujih državnikov," sporočajo iz urada. "Za te vrste prevozov smo že do sedaj uporabljali kombi, star 11 let s prevoženimi 200.000 kilometri, ki ni več omogočal varnega in zanesljivega prevoza."
S Türkovim superbom se ne vozi
V uradu sicer trenutno uporabljajo še štiri vozila, potem ko so v zadnjih treh letih odprodali tri vozila: alfo romeo 159 letnik 2006 s prevoženimi 194.000 kilometri, audija A4 letnik 2007 s 193.000 kilometri, toyoto prius letnik 2010 s prevoženimi 48.000 kilometri in škodo superb letnik 2011 s prevoženimi 110.000 kilometri. Slednjo je prejšnji predsednik Danilo Türk nabavil kot svoje glavno prevozno sredstvo, vendar pa se Pahor z njo praktično ne vozi, saj ga naokoli prevažajo policisti z njihovimi vozili.
andrej.leban@zurnal24.si
G. Borčiju bi priporočal kakšen Boscarolov produkt.
Vladek,v kapitalizmu
Kaj naj si pa jaz kupim,ko tri mesece nisem dobil plače?On pa s 4 tisoč ne more preživet .