Blejskega strateškega foruma se je udeležil tudi visoki predstavnik korporacije BMW Thomas Becker, ki je zadolžen za vladne in zunanje zadeve.
V pogovoru za STA je glede sodelovanja izpostavil, da je Slovenija je za njegovo podjetje "pomembna na vsaj dveh ravneh, ki presegajo njeno velikost. Iz Slovenije prihaja kar precej naših dobaviteljev, ki so zagotovo pomemben del dobavne verige BMW in pomemben ter stabilen faktor v tem smislu."
"In drugič, za nas so zelo pomembne ambicije, ki jih v tej regiji Slovenija zasleduje v prihodnosti na področju trajnostne mobilnosti, ne le v smislu povečevanja tržnega deleža, ampak tudi pri povečevanju uporabe električnih avtomobilov. To je za nas zelo vzpodbudno," je dejal Becker.
Kot je opozoril, na raznoliko širjenje trga električnih vozil v Evropi bistveno vpliva infrastruktura polnilnic in tudi davčna politika oz. davčne olajšave ter različne iniciative, kot so npr. zastonj parkirna mesta, ki so jih deležni kupci električnih avtomobilov. V tem smislu so pomembna tudi stališča lokalnih in državnih oblasti, je pojasnil.
"Politiko, ki jo na tem področju vodi Slovenija, zelo spoštujemo. O tem sva govorila tudi s predsednikom Borutom Pahorjem, ko se je pred nekaj meseci na sedežu BMW v Münchnu lahko podrobneje informiral o najnovejših tehnologijah, ki jih razvijamo, in o tem, kako mi vidimo, da se bo ta trg razvijal v prihodnje," je povedal Becker.
Becker sicer ni želel natančneje pojasnjevati, ali je obisk Pahorja pred časom na sedežu podjetja v Münchnu prinesel kakšna konkretna nova sodelovanja s slovenskimi dobavitelji, a je izrazil mnenje, da bi Slovenija v okviru svoje industrijske politike še dodatno krepiti sektor dobaviteljev. "Tudi tu na forumu bomo govorili o tem, kako imamo globalno vse bolj integrirano dobaviteljsko in produkcijsko mrežo," je dejal in dodal, da BMW tudi na ta način podpira svoje dobavitelje iz Slovenije.
Kitajski padec popravila Evropa
Becker pa je jasno zavrnil namige, da želijo pri BMW zgraditi novo tovarno na ozemlju Srednje ali Vzhodne Evrope. Kot je pojasnil, se prilagajajo razmeram in zadnja leta zato odpirajo predvsem nove obrate na novih trgih. Ne boji pa se slabih razmer na Kitajskem.
"Imamo jasno filozofijo, da nismo odvisni od nobene posamezne regije. Poskušamo imeti uravnotežen odtis v vseh glavnih regijah. Trenutno realiziramo nekaj več kot 20 odstotkov prodaje na severnoameriškem območju, 45 odstotkov prodamo v Evropi, 23 odstotkov pa prodamo na Kitajskem. Tako nimamo posebno velikega poudarka v nobeni od teh regij," je dejal. Nekoliko slabše rezultate na Kitajskem je tako nadomestila zelo dobra prodaja v Evropi, zaradi česar je dobiček skupine pred obrestmi in davki (EBIT) letos v šestmesečnem obdobju prvič presegel pet milijard evrov.
dezurni@zurnal24.si
nepriporocam slovenijo ker boste totalno prevarani in neboste prvi katero firmo bo slovenija prevarala
Vozim star BMW R65. Je kot iz trgovine in ga imam neizmerno rad.
Delamo za 600€,ne stavkamo in še naredimo boljše kot Nemci. Ja,dobri sužnji smo mi Slovenci.