Policija je objavila razpis za nakup specialnega blindiranega terenskega vozila z najmanj 4000 kubičnih centimetrov motorne prostornine. Kot so pojasnili za Žurnal, bo šlo za prvo tovrstno vozilo v njihovi sestavi, pa čeprav si za njegov nakup prizadevajo že "skoraj 10 let."
"Trenutne varnostne razmere v Evropi in svetu kot posledica terorističnih napadov v Franciji, Veliki Britaniji, Danski, BiH in velike ogroženosti zaradi resnih ponavljajočih se groženj s strani skrajnih islamistov v Belgiji in drugod po Evropi, niso ugodne. Zaradi tega je nujno potrebno, da se tudi slovenska policija bolje pripravi za protiteroristično delovanje, vendar pa za uspešno in učinkovito delovanje nujno potrebuje ustrezna materialno tehnična sredstva, med katere vsekakor spadajo tudi vozila z balistično zaščito," pravijo pri policiji.
Dodajajo, da jim bo vozilo služilo pri izvajanju najrazličnejših nalog, kamor sodijo prijetje storilcev najhujših kaznivih dejanj, varovanje najvišjih domačih in tujih predstavnikov oblasti, spremstva in varovanja vrednostnih in nevarnih pošiljk, ter za druge naloge.
Še oznako motorja mora skrivati
In kakšen bo prihodnji cestni "tank" slovenske policije? Razpis je zelo skrivnosten, vpogled v razpisno dokumentacijo imajo zgolj resni ponudniki. Okvirno pa gre za terenca (suv) s prostornino motorja najmanj štirih litrov, vendar oznake motorja avto ne sme imeti nameščene. Poleg dodatne policijske opreme, kot so luči, tetra postaja in ostalega, je zelo pomemben podatek o stopnji balistične zaščite - izkazovati se mora s certifikatom balistične zaščite VR9 (BRV2009), kar je zelo zahteven standard.
Ne bo se kazal prav pogosto
Branko Preglav iz velenjske družbe Veplas je za Žurnal pojasnil, da gre v grobem za zaščito, ki mora tudi na blizu učinkovito varovati pred vsem lahkim orožjem in tudi ročnimi granatami. Vendar pa je je pri blindiranih avtomobilih lahko nek del, denimo podvozje, bolje zaščiten kot drug, zato bi moral za natančnejše komentiranje policijskih želja videti celotno specifikacijo razpisa. Na vsak način pa tega avta v serijski proizvodnji ni, zato ga morajo dodatno opremiti v posebej specializiranih podjetjih, pravi Preglav.
Nekateri proizvajalci, kot denimo BMW, Audi, Land Rover ali Mercedes-Benz, imajo namreč znotraj serijske proizvodnje specializirane oddelke za blindirana vozila, a jih VR9 standard dosega le peščica, med njimi ni terenca.
Policijski terenec bo tako moral pred izročitvijo policiji iti tako še skozi poseben tretma, v katerem mu bodo naknadno prilagodili podvozje, zamenjali vrata in stekla, dodali zaščitne panele ... Po navedbah policije takšni avtomobili stanejo med 150 in 300 tisoč evri. Izbrani ponudnik bo znan maja, do konca novembra bi moral biti avtomobil že v garaži policije. Da ga ne bodo preveč uporabljali, dokazuje tudi podatek iz razpisa, da nameravajo v 10 letih z njim narediti največ 150 tisoč kilometrov.
andrej.leban@zurnal24.si
Ne,ker pri nas kaj takega ni možno saj smo najbolj varna država na svetu.Seveda do takrat,ko še ne poka,ko pa bo me pa interesira kaka pojasnila bodo letela ven iz vlade.
Je pa tudi res žalostno,ko negdo v vladi spušča v lastno državo tujce kateri bodo pobijali svoj narod.
Zelo čudno,da morajo kupovati blindirana vozila za boj proti teroristom,ko pa Cerar daje izjave,da je slovenija najbolj varna država na svetu.