Spremembe na področju mobilnosti vplivajo tudi na prometno signalizacijo. Postopno naraščanje vozil, ki bodo sposobne voziti avtonomno brez voznika po cesti, bo prineslo nove izzive, pa tudi priložnosti. V ZDA, kjer so širše ulice in ceste bolj primerne za razvoj avtonomne vožnje kot v Evropi, so prišli na zanimivo idejo.
Strokovnjaki za promet iz zvezne države Severna Karolina so na podlagi izsledkov raziskave o razvoju prometa predlagali, da bi semaforji dobili še dodatno luč. Lahko bi bila bele barve, ni pa nujno, lahko bi se dogovorili tudi za kakšno drugo.
Dodatna luč bi pomagala pohitriti promet. Avtonomna vozila bodo namreč računalniki na kolesih, ki bodo sposobni komunicirati s semaforji in z drugimi avtonomnimi vozili. Semaforski val bi bil tako kar najbolj prilagojen za trenutne razmere, s tem pa bi poskrbeli za večjo pretočnost prometa in manjšo porabo energije, o ozadju ideje poroča Popular Mechanics.
Ko bi bilo v okolici križišča le malo avtonomnih vozil, bi semafor deloval kot običajno. Ko pa bi se njihovo število povečalo, bi signal bele luči voznikom dal vedeti, da se promet v križišču trenutno odvija glede na avtonomna vozila in da naj preprosto sledijo avtu pred seboj.
Simulacije dokazujejo boljšo pretočnost
"Ideja, da bi dali avtonomnim vozilom del kontrole nad prometnim tokom, je relativno nova," je pojasnil eden od avtorjev raziskave Ali Hajbabaie. "Uporabna je za koordinacijo prometa avtonomnih vozil. Ampak menimo, da je zelo pomembno na križiščih vključiti tudi koncept bele luči, saj bi tako človeškim voznikom, kaj se dogaja. Tako bi vedeli, kaj morajo storiti, ko se približujejo križišču."
Znanstveniki so idejo testirali v simulatorju s kompleksnimi izračuni raznovrstnih prometnih situacij. Vsako vozilo je imel svoje lastnosti. Ko je bilo v križišču le 10 odstotkov avtonomnih vozil in se je na podlagi tega vklopila bela faza, se je pretočnost izboljšala za tri odstotke. Ko je bilo v križišču skupaj 30 odstotkov avtonomnih vozil, pa je bila pretočnost že za 10 odstotkov boljša. Več avtonomnih vozil torej glede na simulacije pomeni manj gneče.
Avtorji se seveda strinjajo, da z uvajanjem dodatne luči ne gre hiteti in bi morali koncept najprej preizkusiti v izbranih okoljih. Ena od možnosti so pristanišča, kjer ima vključevanje avtonomnih transportnih vozil velik potencial.
Celotna študija je dostopna TUKAJ.
Kdor je odredil, da ni več utripajoče luči je očitno pozabil na "napihovanje" varnostne zavorne razdalje.
Jaz tudi!
Pogrešam utripajočo zeleno. Bi manj vozil skozi rdečo!