Avto > Na Štrom
397 ogledov

Slavni terenec zdaj brodi, grebe in premaguje na elektriko

Mercedes-Benz razred G G580
1/35
Mercedes-Benz
Razred G na elektriko! Še nedolgo nazaj nekaj nepredstavljivega, zdaj je realnost. Kar štirje motorji in več kot 470 kilometrov dosega po cesti ali še tako blatnih brezpotjih. Obrača se na mestu! Maso preberite na koncu.

Razred G velja za brezkompromisni skupek cestnih in terenskih zmogljivosti, skrižan z udobjem in tehnologijo, kot ju zna ponuditi le Mercedes-Benz. Medgeneracijske prenove enega najdražjih razredov v Mercedesovi ponudbi so redke, zato je vsak takšen dogodek še posebej zanimiv. Tokrat so dodatno dvignili temperaturo z napovedjo, da bo šel ta orjak iz Gradca po novem tudi na elektriko in da bo celo še bolj zmogljiv na terenu od klasične bencinske ali dizelske različice. 

Uradno ime električnega G-ja bo G580, zraven bo imel še pripis EQ Technology. S tem je Mercedes že tudi nakazal, da se počasi poslavlja od ločenega poimenovanja EQ za svoje električne modele. 

Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Oblikovno pri električnem G-ju nismo pričakovali kaj bistveno novega. Vseeno je treba omeniti novo obliko A stebrička, ki je bolj aerodinamična kot pri klasičnih G-jih. Predrugačena sta tudi 'motorna' maska in pokrov, tako da je koeficient zračnega upora iz 0,48 v primerjavi z G450d upadel na 0,44. Legendarno zadnje kolo lahko pri električnem G stranka nadomesti s podobno oblikovano škatklo za shranjevanje kabla.

Pri Mercedesu trdijo, da je "G še vedno G", torej Gelandewagen - terenec. G580 uporablja kar štiri električne motorje, vsak poganja svoje kolo. Skupna sistemska moč je kar 432 kW, maksimalni navor pa neverjetnih 1.164 Nm.

Gre še globlje, obrača se na mestu

G580 je tako kot vse ostale različice postavljen na letvasto podvozje s samostojnim prednjim vzmetenjem in togo zadnjo premo. Zaradi zasnove pogona lahko G 'virtualno' izvaja zapore 'diferencialov' po mili volji - sredinsko, prednje, zadnjo. Zaradi zmogljivosti lahko premaga 100-odstotne klančine, bočni nagib je do 35 stopinj. Lahko brodi po 85 centimetrov globoki vodi, kar je za 10 centimetrov globlje od klasičnega G-ja. Električni ima namreč povsem izolirane pogonske elemente, do katerih voda in blato ne moreta priti. Lahko bi šel še globlje, v resnici ga omejuje postavitev priključka za polnjenje. Pri Mercedesu priznavajo, da ima električni G rahlo pomanjkljivost le pri odmiku od tal, na fosilno gorivo gnano sorodstvo je malenkost višje.

Prav tako so za terensko vožnjo posebej namenjeni trije programi. G-TURN je 'tankovski' program, ko se avto lahko na mestu obrne za do 720 stopinj. G-STEERING je podoben program za precejšnje zmanjšanje obračalnega kroga tako, da želeno kolo obdrži na mestu. Tretji program je funkcija plazenja s hitrostjo celo le 2 km/h. 

Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Za premagovanje terenskih ovir je G opremljen tudi s 'transparentnim" pokrovom motorja, ko so v vozniku močno v pomoč kamere, seveda ima tudi vmesnik za terensko vožnjo. Svojstvena funkcija električnega G-ja je tudi G-ROAR. Gre za posebno zvočno doživetje, s katerim lahko uživate v posebni zvočni kulisi vožnje ali pa vse na daleč opozorite, kaj prihaja.

Seveda pa se zna G580 izvrstno in zelo hitro voziti tudi po cesti. Njegova silovita moč mu omogoča pospešek do 100 kilometrov v dobrih petih sekundah. Vgrajeno ima 116 kWh baterijo, ki jo poznamo iz modela EQS, a je v tem primeru vgrajena v letveno podvozje v posebnih paketih, kar hkrati služi za boljšo togost. Dovoljuje polnilne moči z 200 kW, z enim polnjenjem pa lahko prevozi do 472 kilometrov daleč. Pri Mercedesu trdijo, da gre avto lahko zelo daleč tudi v terenski vožnji, saj se takrat maksimalno zanaša na regeneracijo, hitrosti pa so manjše.

Omeniti pa je treba, da je električni G za okoli 500 kilogramov težji od dizelskega G450d oziroma da tehtnica praznega vozila pokaže kar 3.085 kilogramov. Meja za B kategorijo je v EU trenutno 3.500 kilogramov, kar pomeni štiri povprečno podprte osebe na krovu. Verjetno pa med Arabci veljajo druga pravila.

Seveda so v G580 vgradili tudi vse, kar zna in zmore Mercedes ponuditi glede udobja sedenja in naprednih asistenčnih sistemov, začetna serija One bo imela marsikaj že serijskega.

Cena še ni znana, naj pa bi bila nekje med modeloma G450d in AMG G63. Torej zagotovo globoko v šestmestni vrednosti.

Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz razred G G580 | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.