Tovornega dostavnika nimam prilike peizkusiti vsak dan, zato je bilo krajše soočenje z VW crafterjem (najbolj klasična različica L3H3) še toliko bolj zanimivo. Če uporabniki takšnih vozil praviloma gledajo na vsak tekoči evro stroškov, pa je testni crafter želel dokazati, da je vložek v udobje in varnost lahko konec koncev tudi še najcenejša naložba.
Naj začnem zadaj. O praznem tovornem prostoru praviloma ne gre kaj prida filozofirati, a tudi po tej plati zna biti crafter temeljit, saj nudi nizek nakladalni prag, uporabno razporejena sidrišča za tovor, predpripravo za naknadno ureditev tovornega prostora in tisti klasično nemški “tlesk”, ko se bočna ali zadnja vrata zaprejo že v prvo, brez potrebe po popravljanju.
Pred vstopom v kabino še komentar na obliko - s poudarjenimi ravnimi linijami deluje crafter mogočno, na videz enostavno, a od blizu s številnimi detajli, ki znajo biti sveži še tudi čez 10 let. Če bi ga postavili poleg golfa, ne bi mogel zatajiti tesnih sorodstvenih vezi.
Crafter je velik avto, zato je treba vanj splezati. Višje se sedi le še v pravih tovornjakih, zato je vtis nad ostalim prometom kar nekoliko dominanten. Materijali in ergonomija so zmes uporabnosti in trajnosti, pa tudi udobja, v kolikor se stranka odloči za usnjen volan iz golfa GTD. Kdor je navajen kakšnega drugega volkswagna, bo s prsti miže našel, kar bo iskal.
Nikjer pa ne bo našel toliko različnih in uporabnih odlagališč, kot v crafterju. Pod stropom, na armaturki, ob armaturki, v vratih, pod enim sedežem, pod drugim sedežem, v podu … Za doplačilo je lahko sredinski del zelo avtomobilski, z dvoobmočno klimo in z infozabavnim sistemom kot v osebnem avtu. Vključno s Carnetom, s katerim je moč nadzorovati določene funkcije na daljavo. Izplača se vložiti v vzmeten voznikov sedež, saj je nabiranje kilometrov na njem občutno udobnejše in bolj zdravo. Bolniške stanejo, mar ne?
Smotrno pa je vložiti tudi v marsikateri asistenčni sistem izmed 17 različnih tehnologij, s katerim se baha seznam dodatne opreme. Praktično obvezni so kamera in parkirni senzorji, zelo uporabna pa tudi sistema za opozarjanje na mrtvi kot ter radarski tempomat, ki vključuje tudi sistem za zaviranje v sili.
Crafter je glede ponudbe aktivne asistence daleč spredaj pred konkurenti in čeprav je treba vso to pomoč tako kot za sovoznikovo zračno blazino doplačati, se znajo tekom življenjskega obdobja, ko se kilometrski števec obrača veliko hitreje kot pri avtu, večkrat obrestovati in obvarovati pred stroški nenadejanih popravil ter občutno zmanjševati dnevni stres šoferja.
Zmogljivi in varčen biturbo
130 kilovatni motor iz testnega furgona je bil ena izmed štirih opcij dvolitrskega dizla. Marsikdo ne potrebuje tako močnega pogona, a po drugi strani me je bi-turbo navdušil s prožnostjo in vzdrževanjem navora, saj se je prazni crafter kot za šalo držal avtomobilskega toka. Ko sem testno skušal zapolniti vsaj del velikanskega tovornega prostora, je še vedno vlekel kot kak haflinški konj, zadnja prema pa obtežena deluje še bolj umirjeno, kot že sicer.
Za rahlo slabost crafterju očitam dokaj glasen zvok, ki se prenaša v potniško kabino izpod motornega pokrova, medtem ko dobra aerodinamika pomeni, da je vetrnega piša malo. Posebej velja omeniti porabo. Prazen crafter je na 100 kilometrov poti potreboval manj kot osem litrov goriva, kar bi bil odličen rezultat tudi za številko manjše kombije.
Crafter L3H3 starta pri malo manj kot 25.800 evrih, kar je zelo konkurenčna osnova proti renault masterju ali fordu transitu. A z nujnimi in manj nujnimi doplačili cena hitro narašča, tako da je testni crafter prilezel vse do 45.440 evrov. Kdor odšteje za delovno vozilo tolikšen del od svojega denarnega toka, mora gotovo z njim imeti dolgotrajne načrte. K sreči je vsaj 12-letna garancija na prerjavenje že serijska.
Podatki o vozilu (volkswagen crafter furgon L3H3 2,0 TDI 130 kW)
Motor: 1.968 ccm
Moč: 130 kW (177 KM)
Navor: 410 Nm med 1.500 in 2.000 vrt./minuto
Najvišja hitrost: 165 km/h
Poraba: 7,9 l/100 km (testni), 196 g CO2/km (normno)
Cena testnega vozila: 45.440 evrov