Izginjanje karavanov s seznamov želja avtomobilskih kupcev potrjujejo tudi številke. Pri analitski agenciji JATO Dynamics so objavili podatek, da so leta 2000 karavani dosegali 13-odstotni tržni delež, njihov delež pa se ni spremenil vse do leta 2015. Potem pa so začeli počasi nazadovati in danes dosegajo le še 8,6-odstotni delež. Športni terenci so po drugi strani s skromnega 3,6-odstotnega deleža v enakem obdobju zrasli na 46-odstotnega.
Iskanje vzrokov za takšna gibanja na avtomobilskem trgu najbrž ni smiselno, saj ni nujno povezano le z razumnimi odločitvami. Dejstvo pa je, da so se vrste karavanov precej zredčile. Začelo se je v razredu majhnih avtomobilov, kjer so nekoč kraljevali seat ibiza ST, VW polo variant, peugeot 207 SW ali renault clio grandtour. Z novo generacijo se je najverjetneje poslovila še škoda fabia combi.
Tudi velikim ne gre bolje. Danes se lahko le z nostalgijo spominjamo kombijev znamk Citroën, Nissan ali Alfa Romeo, ki so bili dolgo povsem običajni. Nekateri so se spremenili v bolj privlačne shooting brake, denimo peugeot 508 ali VW arteon, drugi pa izginili. Tudi Mercedes-Benz je naznanil, da za novo generacijo razreda C ne bo več razvijal karavana. Novi VW passat bo, po drugi strani, z novo generacijo na voljo le še kot karavan, karavana pa bo z novo generacijo leta 2024 obdržala tudi škoda superb.
Najbolj uspešni karavani so …
Neugodnemu razvoju navkljub pa še vedno ostaja nekaj karavanov in nekateri so celo zelo uspešni. Najbolj uspešen in najbolje prodajan kombi prihaja z Japonske. Subaru outback je prepričal predvsem Američane, ki so lani prispevali večinski delež k prodaji 186.000 primerkov. Vendar pa mu je k temu verjetno pomagal tudi trik. Z večjo oddaljenostjo dna od tal in masivnimi zaščitami šasije in karoserije namreč v več pogledih spominja na križanca, zato si morda niti ne zasluži mesta na seznamu pravih karavanov.
Če zaradi zgoraj opisanega diskvalificiramo subaru outback, se na prvo mesto med karavani uvrsti škoda octavia, ki jo je lani kupilo 110.000 voznikov. Outbackovi prodajni številki se ji sicer ni uspelo približati, vendar pa je tudi sama precej pred naslednjim najuspešnejšim karavanom. Na tretjem mestu je namreč VW passat variant s 74.000 prodanimi primerki.
S 73.000 prodanimi primerki gre dobro tudi toyoti corolli touring sport, in to kljub dejstvu, da je ne prodajajo v ZDA. Sledita ji BMW serije 3 touring s 65.000 in seat leon ST s 50.000, tema pa na sedmem oziroma osmem mestu audi A4 avant in ford focus wagon s po 44.000 pridanimi primerki. Zadnji dve mesti med deseterico najbolje prodajanih kombijev zasedata volvo V60 in kia ceed SW.
Zanimivo pa je, da med deseterico najbolje prodajanih ni ceedovega sestrskega modela hyundaija i30 wagona, presenetljivo pa tudi ne škode superb combi ali mercedesa razreda C v karavanski izvedbi T.