Že od lanske jeseni ob številnih državnih cestah slovenske Istre rastejo kupi zemlje. Gre za akcijo delavcev Cestnega podjetja Koper, ki so po navodilu Direkcije RS za infrastrukturo pred začetkom glavne turistične sezone ob cestah obalnih občin nasuli več kot 30 nasipov. Kot pojasnjujejo na direkciji, želijo s tem ukrepom onemogočiti nevarno ustavljanje na improviziranih parkiriščih.
Največ divjih parkirišč so po poročanju Večera blokirali med Pivko in Jelšanami, med Kozino in Starodom ter med Koprom in Dragonjo. Pa tudi ob regionalnih cestah proti Ankaranu, od Razdrtega čez Senožele, med Divačo in Črnim Kalom, med Podradom in Ilirsko Bistrico ...
Postavitev tovrstnih nasipov ob cestah je ustaljena praksa, so za STA dejali na direkciji. Nasipe so postavili le tam, kjer so območja ustavljanja vozil ob cestah neurejena in nevarna za promet, pravijo na direkciji. Na takšnih območjih je zapiranje po njihovem prepričanju nujno in ga nameravajo izvajati tudi v prihodnje.
Večer je na drugi strani poročal, da so marsikatero parkirišče, ki je zdaj nedostopno, v preteklosti uporabljali tudi policisti, tako za nadzor prometa kot za izločanje tovornjakov v primeru slabih vremenskih razmer.
Na direkciji sicer trdijo, da bodo ostale odprte vse odstavne niše oziroma parkirišča, ki imajo možnost počitka oziroma kjer je tudi klop ali miza, sanitarije in koši ter primerno urejeno površino za ustavljanje in parkiranje.
V Piranu zelo presenečeni: kupi zemlje in turizem?
Deljena mnenja o odločitvi direkcije pa imajo predstavniki obalnih občin. Kot so za STA povedali na Občini Piran, so direkcijo takoj, ko so se nasipi pojavili, pozvali, naj jih odstrani. Po njihovem mnenju je namreč nesprejemljivo, da se na območju Občine Piran kot najbolj turistične občine v Sloveniji za fizično preprečitev parkiranja oziroma zapiranja nelegalnih postajališč sprejemajo takšni ukrepi.
V Piranu menijo, da nasipi ne prispevajo k varnosti prometa, saj kupi zemljine predstavljajo oviro v prometu, po drugi strani pa kazijo okolico in negativno vplivajo na urejenost turistične destinacije. S prvim dopisom januarja letos niso bili uspešni, zato so aprila direkcijo znova pozvali k odstranitvi, a so jih vnovič zavrnili. Kot še opozarjajo na občini, se pred postavitvijo nasipov z njimi niso posvetovali ali jih predhodno obvestili.
Zanimivo: Izolo obvestili, čeprav tam nasipov ni
Drugačnega mnenja pa so v izolski in koprski občini. Na Mestni občini Koper ukrepe ocenjujejo kot smiselne in potrebne. Zaradi nekaterih dejavnosti, ki so se izvajale na teh površinah, ali nedovoljenega parkiranja na njih je namreč pogosto prihajalo do ogrožanja prometne varnosti, pojasnjujejo na občini. Prav tako so opazili, da vozniki tam pogosto odlagajo odpadke. Občina o posegih ni bila predhodno obveščena, vendar mnenje občine niti ni potrebno, saj gre za državne ceste, so spomnili.
Na Občini Izola pa so za STA povedali, da je bila občina z namenom direkcije seznanjena, ni pa sodelovala pri načrtovanju postavitve nasipov, saj takšnih nasipov ob državnih cestah v tej občini ni. Kljub temu na občini tovrstne nasipe za preprečevanje nedovoljenega parkiranja podpirajo, so dodali.
Na direkciji za infrastrukturo dodatnih posegov na že postavljenih nasipih ne načrtujejo. Zemljina bo sicer sčasoma ozelenela, koncesionar pa bo poskrbel za redno vzdrževanje nasipov, so dodali.
Balkansko. Naj raje postavijo primerno ograjo ali postavijo manjše turistične koncesijske lokale, s plačljivimi in čistimi WCji!