Avto
70 ogledov

Audi S4 izgubil stopalko, a dobil turbino

Audi S4
1/10
Audi
Audi je kar nekoliko potihoma pokazal svojo trenutno najmočnejšo izpeljanko novega težkokategornika A4, model S4. V primerjavi s predhodnikom so iz klasičnega pristopa presedlali na moderne trende.

S4 bo pred najavo naslednjega RS4, ki bo glede na zgodovinske izkušnje sledil šele čez nekaj let, nekaj časa najmočnejše Audijevo orožje v tem segmentu, kar ne bo enostavno, če mu bosta od zadaj pripeljala BMW M3 ali mercedes C63 AMG. A bo moral zdržati. Na voljo bo kot sedan in avant. 

Dosedanji S4 je bil sinonim klasične šole, kjer so se inženirji bolj kot na elektronsko spodbujeno sproščanje moči naslanjali na mehaniko. Tako je imel 3,0-litrski V6 motor prisilno polnjenje zraka urejeno še s pomočjo kompresorja, prestavljanje pa je bilo lahko speljano prek ročnega menjalnika. 

Sedaj je precej drugače. Motor je sicer ohranil isto prostornino in število valjev, a je popolnoma na novo razvit. Direktnemu vbrizgu družbo dela turbina, ki poskrbi, da se celotni navor 500 Nm sprosti veliko prej, že pri 1.300 vrtljajih, najvišja moč je za 15 kW narasla na 260 kW (354 KM). Povrh je novinec izgubil stopalko sklopke, saj je menjalnik vedno osemstopenjski dvosklopčni. Quattro je seveda tudi vedno poleg.

Audi S4 | Avtor: Audi Audi
Tako oborožen S4 pospeši od 0 do 100 km/h v 4,7 sekunde, kar je denimo isti rezultat, kot ga zmore aktualni RS4. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h. Po uradnih meritvah naj bi S4 porabil 7,4 litra bencina na sto kilometrov. 

S4 je v primerjavi z A4 znižan za nekaj več kot dva centimetra, opcijsko je na voljo prilagodljivo vzmetenje in variabilni volanski mehanizem. Nabuhli videz dopolnjujejo najmanj 18-palčna platišča, zadaj se bohotijo štiri cevi.

Znotraj ima S4 serijsko sedeže, oblečene v nappa usnje in alkantaro, veliko je športnih dodatkov v obliki brušenega aluminija. Opcijski so povsem digitalizirani merilniki na 12,3-palčnem zaslonu pred volanom. Na zaslonu si voznik lahko nastavlja tri načine prikaza merilnikov, tudi ekskluzivnega športnega, ko stopi v ospredje igla vrtljajev.

Ekran nad sredinsko konzolo meri po diagonali 8,3 palca, na njem se prikazujejo najrazličnejši sekundarni podatki, ki se jih upravlja z modernim MMI vmesnikom.

Tudi druge napredne tehnologije iz novega audija A4 so prisotne, vključno z asistentom za vožnjo v zastojih, dinamičnimi smerokazi, opcijo matričnih žarometov ...

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • 4krogci 14:22 20.september 2015.

    "dosedanji je imel edino možnost prestavljanja z rocnim prestavljanjem" hmmm res nevem kaj počne v mojem avtomatski menjalnik hahahha dajte novinarji vsaj preverit kaj pišete!!"S4 je v primerjavi z Audijem znižan za nekaj več kot dva centimetra" ...prikaži več" kaj za boga to pomeni?? Ste mogoče mislili v primerjavi z a4?? al q7????